Teraz do grona miast posiadających znaki identyfikacyjne chce dołączyć Pszczyna. Po co?
- Herb (z orłem piastowskim - przyp. S.P.) nie do wszystkiego pasuje. To znak uroczysty, na specjalne okazje. Logotyp to element identyfikacji wizualnej, który powinien być prosty, czytelny i który jednoznacznie kojarzyć się będzie z Pszczyną - mówi Beata Rozmus, szefowa referatu promocji w Urzędzie Miasta.
Taki znak ma służyć do celów reklamowych, korespondencyjnych i popularyzatorskich. Logotyp może być używany na plakatach i ulotkach, gadżetach reklamowych, papierze listowym, a nawet ogłoszeniach prasowych, spotach telewizyjnych czy reklamach. Jak zaznacza wiceburmistrz Dariusz Skrobol, jeden z pomysłodawców konkursu na logo, jako że znak ten używany będzie do celów promocyjnych, czy w sytuacjach gdy użycie herbu jest niewskazane, nie może zawierać w sobie jego elementów. To drobna podpowiedź dla tych, którzy zdecydują się zmierzyć z zadaniem zaprojektowania tego znaku.
Konkurs jest ogólnopolski, jednoetapowy, skierowany do osób pełnoletnich. Projekt, jak czytamy w regulaminie, może być pracą indywidualną lub grupową. Znak ma nie tylko w systetyczny sposób wyrażać charakter miasta, ale także jego aspiracje. (O to drugie prawdopodobnie można się dopytać w Referacie Promocji).
Każdy uczestnik może dostarczyć maksimum dwa projekty, w wersji kolorowej. Dopuszczalne są 4 kolory. Prace należy wykonać w dwóch formatach ( 250 250 mm i 25x25 mm) i dostarczyć do Urzędu Miasta do 15 czerwca. Komisja będzie je oceniać anonimowo. Jurorzy poznają autora dopiero po wybraniu zwycięskiej pracy. Za najlepszy projekt przewidziano nagrodę w wysokości 5 tys. zł. Jak będzie wyglądał znak Pszczyny dowiemy się (prawdopodobnie) 25 czerwca.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?