MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Patriota w sklepie

beata sypuła
Wśród kupujących wzrosła skłonność do wybierania polskich produktów.
Wśród kupujących wzrosła skłonność do wybierania polskich produktów.
Można się spodziewać, że już niebawem na słoiku dżemu czy pudełku na buty spotkamy logo akcji "Kupując polskie produkty dajesz pracę". Półtoramiesięczna akcja pod tym hasłem udowodniła, że Polacy są patriotami, choć ...

Można się spodziewać, że już niebawem na słoiku dżemu czy pudełku na buty spotkamy logo akcji "Kupując polskie produkty dajesz pracę". Półtoramiesięczna akcja pod tym hasłem udowodniła, że Polacy są patriotami, choć zachęcono ich do okazywania tego podczas zakupów.
Na pomysł akcji zachęcającej do kupna polskich towarów wpadła agencja reklamowa DEMO. Prowadziła ją konsekwentnie przez półtora miesiąca. Wynik przeszedł najśmielsze oczekiwania - poziom "etnocentryzmu konsumenckiego" wśród Polaków wzrósł z 5 proc. do 13,2 proc. Jak pokazują badania, skłonność do wybierania polskich produktów wzrosła we wszystkich grupach społecznych.

- Teraz już prawie 4 miliony Polaków przy półce sklepowej pamiętają o tym, żeby kupować polskie produkty. Kampania pokazała, że nawet w krótkim czasie można zrobić coś znaczącego. Udowodniła, że marketing realnie wpływa na decyzje konsumentów i może pomagać polskiej gospodarce - mówi Jacek Sadowski, dyrektor generalny agencji.

Zaznacza, że jest to zgodne z prawem unijnym, jeśli tylko nie angażuje się pieniędzy publicznych. Agencja idzie za ciosem - teraz zakłada Fundację Dajesz Pracę PL. Jej celem będzie wspieranie rynku pracy w Polsce i działania zmierzające do zwiększenia zatrudnienia. Fundacja będzie wyróżniać przedsiębiorstwa, które w szczególny sposób dbają o zatrudnienie i przyczyniają się do powstawania i utrzymania miejsc pracy w Polsce. Jednym z działań będzie przyznawanie produktom logo kampanii. Ma to ułatwić ludziom rozpoznanie produktów, dzięki kupowaniu których wspierają rynek pracy w Polsce.

- Kiedy konsumenci będą wiedzieli, które to produkty, będą mieli ułatwiony wybór - przekonuje Sadowski.

Kampania "Kupując polskie produkty dajesz pracę" została przeprowadzona w marcu i kwietniu 2004 r., a największe nasilenie działań przypadło na drugą połowę marca i kwiecień. W jej ramach odbyły się ,Dni Produktu Polskiego" - akcja edukacyjna, uświadamiająca Polakom korzyści z wybierania podczas zakupów towarów, które zostały wyprodukowane w naszym kraju. Szczegółowe wyniki badań, z uwzględnieniem przynależności do grup socjo-demograficznych, dostępne są na stronach internetowych www.dajeszprace.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Praca sezonowa. Jaką umowę podpisać?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wisla.naszemiasto.pl Nasze Miasto