MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Pojawia się szansa na zmianę umów z Telekomunikacją Polską

Mariusz Urbanke
Wprowadzenie regulaminu nie ma wpływu na ceny usług – podkreśla Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP.
Wprowadzenie regulaminu nie ma wpływu na ceny usług – podkreśla Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP.
Telekomunikacja Polska zmienia regulamin świadczenia usług. Niewiele osób wie, że jest to jedyna okazja, by wypowiedzieć umowy zawarte z TP, które zostały podpisane na czas określony - na przykład w ramach akcji ...

Telekomunikacja Polska zmienia regulamin świadczenia usług. Niewiele osób wie, że jest to jedyna okazja, by wypowiedzieć umowy zawarte z TP, które zostały podpisane na czas określony - na przykład w ramach akcji promocyjnej - i z tego powodu były praktycznie nie do ruszenia.

- Regulamin jest dostosowany do obowiązującej Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne i rozporządzeń wykonawczych - wyjaśnia Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP. - Reguluje zarówno usługi powszechne jak i inne usługi sieci komutowanej czyli usług osiąganych przez wybieranie sekwencji cyfr.

Elektroniczna faktura

Dodaje, że regulamin m.in. precyzuje nie sprecyzowane w obowiązujących regulaminach zasady świadczenia usług dla służb powołanych ustawowo do niesienia pomocy - posiadają one numery skrócone, takie jak 112 czy zaczynające się od 9, Abonenckich Usług Specjalnych (radio taxi, pogotowia drogowe, informacja o lekach itp.), usług o podwyższonej opłacie, telefonii internetowej, czy połączeń w ruchu półautomatycznym realizowanych za pośrednictwem telefonistki, w tym Poland Direct.

Zgodnie z wymogami prawa w nowym regulaminie określono dokładnie zakres obsługi serwisowej i zakres uprawnień abonenta. - Zmieniono też zasady odpowiedzialności TP SA dokładnie je precyzując - informuje Kalinowski. - Dopuszczono również inne formy wysyłki faktur, np. fakturę elektroniczną oraz dostosowano do wymogów prawa tryb postępowania reklamacyjnego znosząc dwuinstancyjność w reklamacjach.

Pamiętaj o terminie

Istnieje przepis, który mówi, że w związku ze zmianami w regulaminie, klient może wypowiedzieć umowę z operatorem. Spytaliśmy więc rzecznika Telekomunikacji, czy TP dopuszcza taką możliwość również w przypadku umów zawieranych na czas określony oraz w ramach akcji promocyjnych. - Tak dopuszczamy taką sytuację - odpowiada rzecznik Grupy TP. - Abonent powinien w ciągu 30 dni od dnia otrzymania regulaminu zdecydować o ewentualnym wypowiedzeniu umowy.

To bardzo wygodne rozwiązanie dla abonentów. Trudno bowiem kryć, że konkurencja na rynku na tyle się zaostrzyła, że Telekomunikacja musiała co jakiś czas wprowadzać korzystniejsze oferty dla abonentów. Niestety, z tych lepszych ofert nie mogli z reguły korzystać ci klienci TP, którzy już mieli umowę z Telekomunikacją na czas określony. Dotyczyło to zwłaszcza umów zawieranych w ramach promocji, z których można było korzystać jedynie pod warunkiem, że podpisało się "cyrograf" na rok albo dwa. Tak zresztą postępuje większość operatorów chcąc w ten sposób związać ze sobą klientów.

Teraz abonenci TP SA mogą to zmienić, uwalniając się od umów z "terminowym cyrografem" przy okazji zmiany regulaminu TP.

Powstanie nowa sieć

Jak donosi portal internetowy

Bankier.pl,

Bank Pekao SA zdecydował się na przejęcie wszystkich 442 placówek partnerskich banku BPH. To ważna informacja zarówno dla klientów BPH jak i pracowników tego banku. - Placówki zostaną przejęte wraz z całym departamentem, odpowiedzialnym za ich funkcjonowanie - twierdzi Michał Macierzyński z Bankier. pl. - Mają one funkcjonować obok powstałej w wyniku połączenia sieci blisko 1070 oddziałów. Pekao SA ma też przejąć m.in. call-center Banku BPH.

Zdaniem eksperta

Michał Macierzyński,
analityk Bankier. pl

Bank Pekao SA może się zdecydować na stworzenie dla sieci dotychczasowych partnerów Banku BPH odrębnej marki i wdrożyć nową strategię, zakładającą skupienie się na rynku consumer finance. W takich placówkach mogą być sprzedawane obok kredytów mieszkaniowych, przede wszystkim karty kredytowe i kredyty gotówkowe. Jest to łakomy kąsek dla Pekao SA, ponieważ placówki partnerskie działają przede wszystkim w mniejszych ośrodkach, gdzie instytucja ta nie miała do tej pory mocnej reprezentacji i trudno jej było konkurować z wyspecjalizowanymi w tym segmencie bankami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wisla.naszemiasto.pl Nasze Miasto