MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Tele2 pod lupą UOKiK

(mu)
Spółka Tele2 znalazła się pod lupą kolejnego urzędu kontroli - prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada, czy Tele2 naruszyła prawo. Sprawa dotyczy umów zawieranych na podstawie rozmów telefonicznych.

Spółka Tele2 znalazła się pod lupą kolejnego urzędu kontroli - prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada, czy Tele2 naruszyła prawo. Sprawa dotyczy umów zawieranych na podstawie rozmów telefonicznych. - Wyjaśniamy sprawę już od lipca - informuje Małgorzata Cieloch z UOKiK.

- Natomiast w ubiegłym miesiącu wszczęliśmy postępowanie o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów przeciwko spółce Tele2. Kwestionowane praktyki Tele2 dotyczą zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez zachowania formy pisemnej oraz zgody konsumentów, jedynie na podstawie rozmów telefonicznych przeprowadzanych z nimi przez konsultantów operatora. Jednocześnie prezes Urzędu zarzuca spółce naruszenie obowiązku udzielania klientom rzetelnych i niewprowadzających w błąd informacji wymaganych, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, przy zawieraniu kontraktu na odległość - np. przez telefon.

Urząd kwestionuje również praktyki firmy polegające na wysyłaniu konsumentom, wyłącznie w oparciu o wspomniane rozmowy telefoniczne, formularza zlecenia preselekcji umieszczonego na kopertach przesyłek poleconych. - Spółce postawiono zarzut wprowadzania klientów w błąd, ponieważ nie są świadomi tego, że potwierdzenie odbioru listu jest równoznaczne z wyrażeniem przez nich zgody na korzystanie z usług Tele2 - twierdzi Cieloch. - Po przeprowadzeniu postępowania prezes Urzędu może uznać działania przedsiębiorcy za naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz nakazać ich zaniechania. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje w takim przypadku sankcji finansowej. Jednak, gdy po uprawomocnieniu się decyzji, spółka nie zastosuje się do jej postanowień i nie zaprzestanie praktyk naruszających prawo, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

Przypomnijmy, że również Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) rozpoczął przeciwko Tele2 postępowanie o naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do klientów, którzy zawierali z Tele2 umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. - Z licznych skarg, które otrzymujemy, wynika również, że operator zaniedbuje prawa konsumentów nie tylko do uzyskania pełnej i rzetelnej informacji przy zawieraniu umów na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ale utrudnia też rozwiązanie umowy oraz wykazuje się niestarannością przy rozpatrywaniu reklamacji i rozliczaniu za zrealizowane usługi - twierdzi Jacek Strzałkowski, rzecznik prasowy UKE.

Jak poinformował nas Piotr Nesterowicz, dyrektor generalny Tele2 Polska, w reakcji na wszczęcie przez prezesa UKE postępowania przeciwko Tele2, spółka zdecydowała się na wprowadzenie do procesu sprzedaży kolejnych mechanizmów, zabezpieczających klientów przez ewentualnym, nieświadomym zawieraniem umów. Firma uruchomiła też specjalną infolinię (0801 80 50 80), na której konsultanci przyjmują doniesienia o nieprawidłowościach oraz udzielają wszelkich niezbędnych informacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wisla.naszemiasto.pl Nasze Miasto