Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów broni klientów banku

(bs)
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński uznał, że ING Bank Śląski naruszył prawo nie udzielając klientom pełnej informacji na temat obowiązujących regulaminów.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński uznał, że ING Bank Śląski naruszył prawo nie udzielając klientom pełnej informacji na temat obowiązujących regulaminów.
Jak ustalił UOKiK, ING Bank Śląski nie dostarczył konsumentom nowego "Regulaminu świadczenia usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych". Klienci zostali poinformowani jedynie o wybranych zmianach, nie otrzymali natomiast pełnego tekstu nowego regulaminu.

- Bank zobowiązany jest świadczyć usługi na zasadach ustalonych w momencie zawarcia umowy. O każdej zmianie warunków klient musi zostać szczegółowo poinformowany - podkreśla Małgorzata Cieloch z biura prasowego UOKiK.

Jednocześnie nie poinformowano klientów o możliwości odstąpienia od umowy. Zdaniem prezesa Urzędu, bank - stosując niezgodną z prawem praktykę - ograniczył prawo słabszych uczestników rynku do wypowiedzenia umowy. Dlatego też Urząd nakazał natychmiastowe zaniechanie takich działań. Decyzja nie jest prawomocna - bank może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednak musi wykonać zalecenia nadzoru.

- ING Bank Śląski zastosuje się do decyzji UOKIK - deklaruje Joanna Majer, zastępca rzecznika prasowego ING BSK.

Jak tłumaczy, we wrześniu ubiegłego roku bank dokonał połączenia regulaminów obowiązujących odrębnie dla poszczególnych produktów depozytowych, debetowych kart płatniczych oraz systemów bankowości elektronicznej - w jeden wspólny. Miał dobre intencje - chodziło o komfort klientów, by mogli korzystać z jednego regulaminu przy korzystaniu z różnych produktów banku. - Wraz z połączeniem regulaminów w jeden dokument uszczegółowiliśmy zapisy, o których poinformowaliśmy wszystkich klientów przesyłając im list wraz z załącznikiem zawierającym opis zmian - tłumaczy Joanna Majer.

W ocenie banku, był to sposób na przedstawienie ich w czytelnej formie. Ponadto pełny tekst regulaminu był i jest dostępny dla każdego klienta w formie książeczki w oddziałach banku oraz na jego stronie internetowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów broni klientów banku - Wisła Nasze Miasto

Wróć na wisla.naszemiasto.pl Nasze Miasto