O tym, co trzeba zrobić, by zmienić wizerunek województwa śląskiego, dyskutowano wczoraj w Urzędzie Marszałkowskim. Do końca marca ma powstać dokument, który będzie podstawą działań promocyjnych. - On pozwoli nam zmieniać sposób postrzegania regionu i przyciągać inwestorów. Mamy 11 tys. hektarów terenów poprzemysłowych, które czekają na zagospodarowanie - mówi Tadeusz Adamski, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego.
Uczestnicy wczorajszego spotkania mogli po raz kolejny usłyszeć, że Śląsk nadal kojarzy się przede wszystkim z ciężką pracą, katastrofami czy zniszczonym środowiskiem. - Chcemy to zmienić i pokazać, że jesteśmy innowacyjnym i coraz bardziej nowoczesnym regionem - mówi Adamski.
Irek Dudek, organizator festiwalu Rawa Blues, zwracał uwagę na rolę tej imprezy w kreowaniu wizerunku Katowic i całego regionu. - To jeden z najlepszych festiwali bluesowych na świecie, na który przyjeżdżają największe gwiazdy. Zanim do tego doszło, musiałem sam uczyć się marketingu i promocji. Jeśli chodzi o pomoc materialną w organizacji imprezy, to mogłem liczyć właściwie tylko na Urząd Miejski w Katowicach. To nie jest zarzut wobec innych. Chcę tylko zwrócić uwagę, że można promować Śląsk poprzez takie wydarzenia jak Rawa Blues - przekonywał Dudek.
Błysk i cekiny czyli gwiazdy w Cannes
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?