Standardem są upusty o kilka tysięcy złotych. W przypadkach tańszych modeli aut taki kilkutysięczny upust może obniżyć cenę nawet o 20-25 proc. I tak na przykład najtańszym Fiatem Pandą z ubiegłego roku możemy wyjechać z salonu za 24 990 zł, czyli o 9 tys. zł taniej.
Kluczyki do nowego Fiata Grande Punto dostaniemy już za 29 990 zł, a więc z upustem 8 tys. zł. Także większość modeli Opla jest tańsza nawet o 8-10 tys. zł, np. Corsę można mieć teraz już za 35,5 tys. zł, czyli o 9 tys. zł taniej, Astrę można mieć z upustem 10 tys. zł.
Z kolei Volkswagen zaproponował w ramach wyprzedaży wersje limitowane Edition 2011, zawierające dodatkowe wyposażenie, na które najczęściej decydowali się klienci w ubiegłym roku. I tak na przykład Golfa z wyposażeniem Comfortline, z podgrzewanymi fotelami, czujnikami parkowania, alarmem, można kupić 8 tys. zł taniej niż w ubiegłym roku.
W przypadku modeli droższych, z wyższej półki, rabaty sięgają niekiedy kilkunastu tysięcy złotych. I tak na przykład niektóre modele Škody Octavii, która okazała się najpopularniejszym samochodem w Polsce w 2011 roku (zdecydowało się na nią 18 514 nabywców), w wyprzedażowej ofercie mogą być tańsze nawet o 11 600 zł. Z kolei decydując się na Škodę Yeti, można dostać upust do 10 700 zł, Superb - do 11 000 zł, a Roomstera można kupić, płacąc nawet do 14 000 zł mniej.
To tylko niektóre przykłady. Promocji nie brakuje u większości producentów.
Producenci kuszą klientów nie tylko atrakcyjnymi obniżkami, ale również różnego rodzaju gratisami. Škoda proponuje nabywcom obok upustu również gratisową instalację LPG. Fiat w ramach promocji bezpłatnie wycenia stare auta. U niektórych dilerów możemy też dostać bezpłatnie dodatkowy komplet opon, ubezpieczenie OC i AC albo atrakcyjne upusty na dodatkowe pakiety wyposażenia wzbogacającego auto.
Wojnę dilerów widać w mediach. Škoda bombarduje nas humorystycznymi reklamami, w których Włoch, Japończyk i Francuz nie potrafili opanować swojej ciekawości i pod osłoną nocy podglądają ofertę wyprzedażową w salonach.
Z kolei ofertę Kia promują piłkarze włoskiej reprezentacji, którzy podobno znacznie wcześniej przyjechali do Polski na Euro 2012 właśnie ze względu na to, że modele Venga, Cee'd i Picanto są teraz tańsze nawet o 7 tys. zł.
Promocje są aktualne tylko do czasu opróżnienia magazynów z zapasów. - Do końca stycznia planujemy wyprzedać ponad 50 proc. stocku wyprzedażowego. Trudno określić, do kiedy potrwa akcja ze względu na bardzo duże zainteresowanie - mówi Marcin Weksej, rzecznik prasowy Škody.
Niestety, oznacza to, że trzeba się spieszyć.
- Niektóre modele, z największymi upustami, już mogą być niedostępne, zwłaszcza te najtańszych i najbardziej popularnych marek. Możemy już nie dostać modelu w ulubionym kolorze czy z wybranym modelem silnika - mówi Rafał Bober, menedżer portalu Autosalon24.pl. Dodaje, że najbardziej atrakcyjne promocje są często wabikiem: klient, nie znajdując reklamowanego modelu, często decyduje się jednak na inny, również z rabatem, choć niższym.
- Jednak warto wiedzieć, że niekiedy możemy wynegocjować u dilera cenę nawet lepszą niż ta ogłaszana w oficjalnej reklamie albo zyskać dodatkowe wyposażenie - dodaje Rafał Bober.
*TOP 10 NAJZABAWNIEJSZYCH ŚLĄSKICH SŁÓW
*NAJŁADNIEJSZE SZOPKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ ZDJĘCIA
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?