Droga z Ustronia do Wisły zostanie przebudowana. Oznacza to, że w przyszłości będą mniejsze korki, ale na dwa lata turyści i mieszkańcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Zła wiadomość jest taka, że mimo dużego zakresu prac budowlanych, stworzenie drugiego pasa ruchu do Wisły jest niemożliwe.
- Zamysł jest taki, żeby ruch w Wiśle był znacznie płynniejszy, będzie bezpieczniej dla pieszych i rowerzystów. O tym remoncie mówi się już od dziesięciu lat, w końcu się doczekaliśmy - mówi Tomasz Bujok, burmistrz Wisły.
Jakie utrudnienia czekają nas w tym czasie? Najprawdopodobniej ogromne - już sama wycinka drzew przy drodze, do której doszło w lutym tego roku, spowodowała spore utrudnienia. W wielu miejscach ruch będzie odbywał się tutaj wahadłowo, co w sezonie może doprowadzić do ogromnych korków. Co ważne - droga właściwie nie ma objazdów, znajduje się w dolinie gór. Jedyna możliwość wyboru innej trasy, to przejazd przez Ustroń Dobkę do Wisły Tokarni, ale to bardzo wąska i stroma droga. Remont będzie bardzo czasochłonny i potrwa aż do października 2021 roku. W tym czasie na poszczególnych odcinkach wprowadzany będzie ruch wahadłowy. Pełną przejezdność drogi zagwarantowano w okresie zimowym i w czasie Tygodnia Kultury Beskidzkiej. Koszt inwestycji jest ogromny, sięgnie prawie 100 milionów złotych, ale dzięki niej ruch ma być znacznie płynniejszy.
W ramach remontu przebudowana zostanie droga od sygnalizacji świetlnej w Ustroniu Polanie aż do ronda w Wiśle Oazie. W sumie to prawie 6-kilometrowy odcinek, w wielu miejscach bardzo problematyczny. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach dokonał już wyboru firmy, która przeprowadzi modernizację głównej drogi przez Wisłę. Przetarg wygrało polsko-czeskie konsorcjum firm IMB Podbeskidzie oraz M-Silnce a.s.
- Przebudowane i zbudowane będą elementy uzbrojenia terenu takie jak: kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, sieć gazowa, oświetlenie uliczne, sieć elektroenergetyczna, kanał technologiczny, sygnalizacja świetlna - tłumaczą przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
W przebudowie chodzi jednak nie tylko o położenie lepszej nawierzchni, ale o takie przebudowanie drogi, żeby mniej się korkowała. Choć od dawna toczy się dyskusja o możliwości poprowadzenia dwupasmówki do Wisły, ten przetarg kończy domysły - drugiego pasa do Perły Beskidów nie będzie. Będą za to tzw. lewoskręty, które mają zapobiec notorycznemu korkowaniu się drogi.
Przebudowa tego odcinka była długo oczekiwana. Poprawi komunikację w mieście i bezpieczeństwo ruchu zmotoryzowanych i pieszych. Podniesie się komfort podróży turystów dojeżdżających w śląskie Beskidy. Nowe odcinki ścieżek rowerowych sprawią, że rowerzyści będą mieli zapewnione o wiele większe bezpieczeństwo. Dzięki remontowi uda się w końcu rozwiązać kłopotliwe zakończenie ścieżki rowerowej w Wiśle Obłaziec - teraz rowerzyści muszą zsiadać z rowerów i wnosić je po schodach na most, po czym włączać się do ruchu w trudnym miejscu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?